سبزه عید نوروز

kono fly high

سبزه عید نوروز

Lifestyle
  • 0.00
(0 投票)

免费安装

50

应用安装

Android 4.4+

最低版本

带广告

广告

22.02.2022

发布日期

描述:

سبزه عید نوروز سین سوم در سفره هفت سین می‌باشد. ما همیشه بر اساس رسمی که از دیر باز به ما رسیده اقدام به چیدن تک تک سین‌ های سفره هفت سین می‌ کنیم. اما شاید این سوال برای ما پیش آمده باشد که تک تک سین های سفره هفت سین به چه معناست؟ سبزه عید نوروز گیاهی است که در آن برخی از حبوبات را رویانده‌ اند. سبزه عید نوروز از نشانه‌ های نوروز و اجزای سفره هفت‌ سین است. سبزه عید نوروز از جوانه گندم ، جو و عدس رویانده می‌ شود.

ایرانیان معتقدند که وجود سبزه عید نوروز در سفره هفت‌ سین ، شادابی و خرمی را در طول سال به همراه دارد. مرسوم است که سبزه عید نوروز را تا روز سیزدهم نوروز که سیزده‌ به‌ در خوانده می‌ شود نگاه داشته و همراه با آن بدی‌ ها و کدورت‌ ها را دور بریزند. همچنین برخی معتقدند که گره زدن سبزه عید نوروز در روز سیزده‌ به‌ در سبب باز شدن بخت جوانان دم بخت می‌ شود.

سبزه عید نوروز سومین سین هفت سین می‌ باشد و اکثر مردم سبزه عید نوروز را نماد شادابى و سرسبزی و نشانگر زندگى بشر و پیوند انسان با طبیعت می‌ دانند. سبزه عید نوروز نشان از تولد دوباره ، حیات دوباره و زایش و سبزی است. سر سفره گذاشتن سبزه عید نوروز به این دلیل است که سال آینده سالی شاداب ، سرسبز و خرم باشد. از جهتی دیگر رنگ سبز آرام بخش است و اضطراب را از ما دور می کند و موجب رفع تنش و گرمای عضلانی می‌شود، سبز رنگ ایده آل برای فضاهایی است که در آن ها نیاز به تمرکز و آرامش است .

سبزی نشانه خوش اخلاقی و خرمی و شادابی است ، سبزه عید نوروز نماینده کوچکی از درخت است باید از درخت آموخت که در اوج توانایی یا نهایت تنگدستی از لطف و مهر و ایثار آنچه داری خودداری نکنید. همچنین و بر بدی و پلشتی و بی حرمتی و پرخاش غلبه داشته باشی و پاسخگویی جهت نیاز هم نوعان باشی ، در ایران باستان خانواده ها معمولا سه قاب از سبزه ها به نماد هومت ، هوخت و هوورشت بر خوان می نهادند.

در این برنامه کاربردی به مجموعه ای از عکسهای سبزه عید نوروز دسترسی خواهید داشت که می توانید از آن ها برای طراحی و کاشت سبزه عید نوروز ایده بگیرید.

kono fly high 其他应用

下载