داستان های شاهنامه فردوسی

Keltu Mia

داستان های شاهنامه فردوسی

書籍&参考書
  • 4.33
(283 投票)

無料インストール

10000

アプリのインストール

Android 4.2+

最小バージョン

広告付き

広告

30.07.2019

リリース日

説明:

این برنامه مجموعه ای کامل از داستان های شاهنامه فردوسی به نثر است.علاوه بر این ترتیب قرار دادن موضوعات به همان ترتیبی است که در شاهنامه اتفاق می افتد.

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی، حماسه‌ای منظوم در بحر متقارب مثمن محذوف و شامل حدود ۶۰٬۰۰۰ بیت و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین حماسه‌های جهان است که سرایش آن سی سال به طول انجامید. محتوای این شاهکار ادبی، اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ ایران از ابتدا تا فتح ایران توسط اعراب در سده هفتم است که در چهار دودمان پادشاهی پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان خلاصه می‌شوند و به سه بخش اسطوره‌ای (از عهد کیومرث تا پادشاهی فریدون)، پهلوانی (از قیام کاوه آهنگر تا مرگ رستم) و تاریخی (از پادشاهی بهمن و ظهور اسکندر تا فتح ایران توسط اعراب) تقسیم می‌شود.

زمانی که زبان دانش و ادبیات در ایران زبان عربی بود، فردوسی با سرودن شاهنامه موجب زنده‌شدن و احیای زبان پارسی شد. یکی از مأخذ مهمی که فردوسی برای سرودن شاهنامه از آن استفاده‌کرد، شاهنامه ابومنصوری بود. شاهنامه نفوذ بسیاری در ادبیات جهان داشته‌است و شاعران بزرگی مانند گوته و ویکتور هوگو از آن به نیکی یاد کرده‌اند.

ویژگی های اپلیکیشن داستان های شاهنامه فردوسی :

** طراحی زیبا و کاربردی
** انتخاب فونت
** تنظیم اندازه قلم
** منوی علاقمندی
** کم حجم و سبک
** ابزار جستجو

Keltu Mia 他のアプリ

ダウンロード