دعای کمیل صوتی

so much lovely gil

دعای کمیل صوتی

Libros y obras de consulta
  • 0.00
(0 votos)

Instalar gratis

100

Instalaciones de aplicaciones

Android 4.4+

Versión mínima

Con anuncios

Anuncio

01.01.2022

Fecha de lanzamiento

Descripción:

دعای کمیل صوتی همان دعای خضر ، در منابع معتبر ذکر شده است. دعای کمیل صوتی را امیرالمؤمنین به یکی از خواص اصحاب خود، کمیل بن زیاد تعلیم فرموده و مشهور است که فرشته وحی جبرئیل آن را به خضر علیه‌ السلام آموخت. علامه مجلسی ، دعای کمیل صوتی را بهترین دعا دانسته است. دعای کمیل صوتی در شب جمعه و در شب نیمه شعبان خوانده می‌ شود و برای کفایت از شر دشمنان و گشایش روزی و آمرزش گناهان فواید زیادی دارد. بزرگان جایگاه دعای کمیل صوتی را در میان همه دعاها چون جایگاه انسان در میان همه موجودات می‌ دانند، چنانکه انسان را اشرف خلایق به حساب می‌ آورند، دعای کمیل صوتی را هم اشرف همه دعاها می‌ شمارند و از آن به انسان الادعیه تعبیر می‌ کنند. بهتر است دعای کمیل صوتی در شب جمعه رو به قبله با بدنى فروتن، چشمى اشكبار و صدايى محزون قرائت شود.

دعای کمیل صوتی از جمله دعاهایی می ‌باشد که در زمینه شناخت خداوند متعال و طلب بخشش گناهان از او شناخته می‌ شود. در ابتدا دعای کمیل صوتی در کتاب مصباح المجتهد از شیخ طوسی نقل شده است که دعای کمیل صوتی به دعای خضر معروف بوده و توصیه شده در ماه شعبان بیشتر تلاوت شود. از شیخ طوسی روایت شده است که کمیل بن زیاد نخعی یک شب امام علی را در زمانی دیده است که ایشان در حال سجده به خواندن دعای خضر مشغول بوده‌ اند و از آن زمان تاکنون به دعای کمیل صوتی معروف است. علمای زیادی از جمله سید ابن طاووس در کتاب اقبال الاعمال، علامه مجلسی در زادالمعاد و همچنین شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان به خواندن دعای کمیل صوتی بسیار سفارش کرده‌ اند.

همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم، دعای کمیل صوتی از جمله دعاهای پرفضیلتی است که در زمینه شناخت خدا و طلب بخشش گناهان از او روایت شده است. ابتدای دعای کمیل صوتی با نام خداوند آغاز می‌ شود. در فرازهایی از دعای کمیل صوتی از رحمت، عزت، عظمت و تدبیر و نور الهی سخن گفته شده است. و در هر آیه ‌ای از دعای کمیل صوتی ، از خداوند طلب بخشش و آمرزش می‌ شود. شیعیان با خواندن دعای کمیل صوتی و مداومت بر آن به درگاه خدا دعا می ‌کنند و با شکرگذاری از او، طلب مغفرت و بخشش گناهان خود را می‌ جویند.

در یکی از فرازهای دعا کمیل صوتی ، به مقایسه عذاب دنیوی و اخروی اشاره شده که در ادامه تاکید به رحمت و عظمت بخشش خداوند می ‌کند و با اشاره به صفات بالای خدا، از او طلب بخشش و مغفرت می ‌نماید. از نظر علمای دینی بهترین زمان خواندن دعای کمیل صوتی ، در شب نیمه شعبان و شب‌ های جمعه است. شیعیان در اینگونه شب‌ ها به صورت دسته جمعی به خواندن دعای کمیل صوتی می ‌پردازند.

so much lovely gil Otras aplicaciones de

Descargar