دعای توسل صوتی

so much lovely gil

دعای توسل صوتی

Libros y obras de consulta
  • 0.00
(0 votos)

Instalar gratis

1000

Instalaciones de aplicaciones

Android 4.4+

Versión mínima

Con anuncios

Anuncio

27.12.2021

Fecha de lanzamiento

Descripción:

دعای توسل صوتی ، یکی از دعاهای با فضیلت و ارزشمندی است که در کتاب بحارالانوار توسط مرحوم علامه مجلسی نقل شده است. پس از ایشان مرحوم شیخ عباس قمی آن را در کتاب مفاتیح الجنان آورده است و به این نام مشهور شده است. مسلمانان شیعه دعای توسل صوتی را در شب جمعه به صورت گروهی در اماکن مذهبی و مساجد می خوانند. دعای توسل صوتی برای حاجت خواستن از خداوند می باشد و در آن به وجود مقدس چهارده معصوم به عنوان واسطه های بین خدا و انسان توسل می شود و از آنان طلب شفاعت و برآورده شدن حاجت می گردد. این نوع درخواست به نشانه مقام اولیای الهی نزد خداوند است و هیچ منافاتی با توحید ندارد.

خواص و اهمیت دعای توسل صوتی موضوع مورد بحث ماست. علمای بزرگ و هر آن کس که در مسیر سلوک قدم بر می دارد، از دعای توسل صوتی به عنوان ریسمان محکم برای دستیابی به حاجاتش بهره می برد. دعای توسل صوتی را علامه مجلسی در بحارالانوار آورده است و می فرماید این دعا را محمد بن بابویه از ائمه روایت کرده و گفته است که دعای توسل صوتی را در هیچ امری نخواندم ، مگر آن که اثر اجابت آن را به زودی یافتم. توسل کردن به اولیای الهی از کارهای پسندیده ای به شمار می رود که همراه با برکت است، به همین خاطر بندگان خدا می توانند در هر زمانی با نیت توسل ؛ دعای توسل صوتی را بخوانند. عده ای زمان خواندن دعای توسل صوتی را روز چهارشنبه می دانند ولی در منابع به خصوصی به این موضوع پرداخته نشده است.

توسل از آموزه های اعتقادی شیعه و اکثریت مسلمانان است به معنای تمسک به شخصی یا چیزی که نزد خداوند، مقام والا دارد، برای تقرب به او و برآورده شدن حاجت ها. توسل با آموزه شفاعت پیوند نزدیکی دارد و این دو آموزه معمولاً همراه یکدیگر ذکر می شوند. مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی ، فرزند آیت الله شاه آبادی که استاد امام خمینی بودند، در خصوص فضیلت دعای توسل صوتی می گفتند: «دعای توسل صوتی را هر روز بخوان که اصل اثرش مربوط به هر روز خواندن آن است که در اثر هر روز خواندن ، آن را حفظ هم می‌ شوید. اگر کسی دعای توسل صوتی را هر روز بخواند، کلیدی است که به هر قفلی می‌ خورد، در برآورده‌ کردن حاجات بسیار مؤثر است، ایمان انسان را زیاد می‌ کند، بهترین مونس انسان است، در وقت تنهایی و هنگامی که به حاجتی رسیدید، متوجه می‌ شوید که دعای توسل صوتی واسطه شده که آن حاجت را از خدا گرفته‌ اید، بنابراین دفعه دیگر هم که حاجتی داشته باشید،دعای توسل صوتی را می‌خوانید.»

so much lovely gil Otras aplicaciones de

Descargar